loading...
چرا قالیباف نه
نقد منصفانه بازدید : 812 دوشنبه 20 خرداد 1392 نظرات (0)

 

قالیباف

تذکر : این خبر مربوط به ایام فتنه 88 است

دیدارهای قالیباف با هاشمی، خاتمی و سید حسن خمینی/ تکمیلی: تکذیبیه عجولانه شهرداری درباره خبری که ارتباطی با موضوعات شهری ندارد+ توضیحات رجانیوز

دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران بتازگی دیدارهایی با هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و سید حسن خمینی داشته است.

 

به گزارش رجانیوز، دیدار قالیباف با هاشمی رفسنجانی در روز 23 مهر ماه و دیدارهای با خاتمی و سید حسن خمینی نیز بطور جداگانه انجام شده است.

انجام این دیدارها از سوی شهردار تهران که رسانه‌ها از او بعنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده یاد می‌کنند، در حالی است که ملاقات‌ها محرمانه بوده و برغم گذشت بیش از یک ماه، هیچ‌یک از رسانه‌های پر تعداد متمایل به آقای قالیباف خبری در مورد اصل و جزئیات دیدارها منتشر نکرده‌اند.

این در حالی است که رجانیوز با وجود امکان دسترسی به برخی از جزئیات این دیدارها، به منظور جلوگیری از هرگونه شائبه خبرسازی یا تخریب علیه آقای قالیباف، و از آنجا که لازم است مرزبندی صحیح و درستی با اصحاب و حامیان فتنه از جانب فعالان مدعی اصولگرایی صورت پذیرد، از وی که اطرافیانش او را کاندیدای بالقوه اصولگرایان در سال 92 قلمداد می‌کنند، می‌خواهد که شخصاً در مورد علت و جزئیات دیدار با خاتمی بعنوان یکی از رئوس فتنه 88، آقای هاشمی از حامیان برخی عناصر فتنه 88 و سید حسن خمینی توضیح دهد.

تکمیلی: تکذیبیه عجولانه شهرداری درباره خبری که ارتباطی با موضوعات شهری ندارد! + توضیحات رجانیوز

دقایقی پس از انتشار خبر دیدار آقای قالیباف با آقایان هاشمی، خاتمی و سید حسن خمینی، روابط عمومی شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب کرد.

در این تکذیبیه بیش از پرداختن به خبر فوق، اخبار دیگری یادآوری و نادرست بودن آن‌ها ادعا شده است و انتشار

خبر اخیر، در راستای افزایش بیننده سایت یا دشمن پنداری عنوان شده است.

متن تکذیبیه روابط عمومی شهرداری تهران که خبرگزاری مهر متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی آن را با سرعت هرچه تمام‌تر منتشر کرد، به همراه توضیح تکمیلی رجانیوز در ادامه آمده است.

متن اطلاعیه روابط عمومی شهرداری تهران

روابط عمومی شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای خبر دیدار قالیباف شهردار تهران با آیت الله هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی و سید حسن خمینی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه روابط عمومی شهرداری تهران آمده است: همین رسانه مدتی پیش درباره دیدار آقای قالیباف با آیت الله مصباح خبر بی‌اساسی منتشر کرده بود، متاسفانه برخی رسانه‌های فضای مجازی صرفا برای دست یافتن به بازدید بیشتر و یا به دلیل توهم دشمن پنداری بر خلاف صراحت فرمایش رهبر معظم انقلاب که تاکید داشتند رقیب انتخاباتی خود را دشمن اکبر تلقی نکنیم، به هر دروغ و شایعه‌ای متوسل می‌شوند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: در فضای غیر اخلاقی که برخی رسانه‌ها ایجاد کرده‌اند، نشر هر دروغی برای رسیدن به هدف سیاسی مجاز شمرده می‌شود و در این میان عطش برخی رسانه‌ها درخصوص فعالیت سازی سیاسی برای برخی شخصیت‌ها از جمله آقای قالیباف بیشتر است. چنانکه یک روز از دیدار ایشان با آیت الله مصباح خبر می‌دهند و روز دیگر از دیدار با خاتمی یک روز برای ایشان رنگ انتخاباتی تعیین می‌کنند و روز دیگر رییس ستاد!

در پایان این اطلاعیه آمده است: با عنایت به کذب بودن خبر دیدار آقای قالیباف با افراد یاد شده، حق شکایت کیفری از رسانه مزبور محفوظ است.

گفتنی است یکی از سایتهای خبری امروز از دیدار محرمانه شهردار تهران با هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین و سید حسن خمینی نوه امام راحل در یک ماه گذشته خبر داده بود.

توضیح رجانیوز:

۱- در خبر رجانیوز، هیچ‌گونه اشاره‌ای به این مسئله که دیدارهای آقای قالیباف با آقایان هاشمی، خاتمی و سید حسن خمینی در مورد مسائل شهری بوده، نشده بود و بر همین اساس از شخص آقای قالیباف خواسته شده بود که در مورد علت انجام و جزئیات این دیدار‌ها توضیح بدهند، بنابراین مشخص نیست که چرا روابط عمومی شهرداری تهران که قاعدتاً باید در مورد مسائل شهری پاسخگو باشد، با عجله به میدان آمده و تکذیبیه صادر کرده است.

۲- از آنجایی که موضوع اصلی دیدارهای فوق الذکر آقای قالیباف، مسائل شهری نبوده، پذیرفتنی است که عوامل شهرداری تهران از جمله اداره روابط عمومی از این مسئله بی‌اطلاع باشند، اما آنچه که پذیرفتنی نیست اظهارنظر در حوزه‌ای است که نسبت به آن اطلاعی وجود ندارد، طبعا آقای قالیباف اداره روابط عمومی خود را از تمام جزئیات و برنامه‌های شخصی و غیر مرتبط با شهرداری مطلع نمی‌کند و همکاران روابط عمومی شهرداری شایسته است در زمینه مسائلی که اطلاعی ندارند، بنا بر دستور قرآنی «و لا تقف ما لیس لک به علم» اظهار نظر نکنند.

۳- در تکذیبیه روابط عمومی شهرداری تهران که تنها یک خط آن به تکذیب این خبر اختصاص دارد و سایر بند‌ها عملا به یک بیانیه و کیفرخواست شبیه است، عنوان شده که رجانیوز آقای قالیباف را رقیب انتخاباتی و بر خلاف دستور رهبر انقلاب، شیطان اکبر تلقی کرده و هدف از انتشار این خبر را افزایش آمار بازدید عنوان کرده است. این در حالی است که رجانیوز بعنوان یک رسانه اساساً رقابتی با یک مدیر شهری احساس نمی‌کند و در متن خبر اخیر نیز، اتفاقا تأکید شده که با وجود امکان دسترسی به جزئیات این دیدار‌ها، بمنظور جلوگیری از هرگونه شائبه خبرسازی یا تخریب آقای قالیباف، بهتر است که خود ایشان شخصا در این زمینه توضیح بدهد. از سوی دیگر رجانیوز به عنوان یک رسانه مورد استناد به حدی از تاثیرگذاری خبری رسیده است که اساسا نیازی به چنین رفتارهایی برای افزایش بازدید نداشته باشد هر چند که استفاده از این شیوه ها این روزهای در فضای خبری کشور و خصوصا رسانه های متعدد تحت امر شهرداری تهران به عنوان یک شیوه متدوال تبدیل شده است ولی رجانیوز به خود اجازه انتشار اخباری با منابع غیر موثق را نداده و نخواهد داد.

۴- اصل دیدار با سه فرد یاد شده بر اساس قوانین کشور جرم نیست، اما آنچه که در مورد حسن و قبح سیاسی و اخلاقی این دیدار‌ها تعیین کننده است، محتوای دیدارهاست و بر همین اساس نیز رجانیوز در خبر خود قضاوتی در مورد انجام چنین دیدارهایی نکرده و از آقای قالیباف خواسته است که خود در این خصوص روشنگری کند تا چنانچه روشن شود که آقای قالیباف با انگیزه نهی از منکر نسبت به برخی رفتارهای نادرست و همچنین روشن کردن مرزبندی خود با این افراد دیدار کرده است، ‌ مایه خوشوقتی دلسوزان انقلاب شود، اما انجام دیدار محرمانه و خبری نکردن آن با گذشت بیش از یک ماه، موجب بروز شائبه‌هایی می‌شود که رجانیوز پس از گذشت این مدت برای زدودن شائبه‌ها، دست به انتشار این خبر زد تا شاید آقای قالیباف به میدان روشنگری بیایند.

۵- با عنایت به اینکه «ان السمع و البصر و الفؤاد کل اولئک کان عنه مسئولا» اساسا رجانیوز تا قبل از حصول اطمینان از صحت یک خبر، دست به انتشار آن نمی‌زند و چنانچه بعد از انتشار یک خبر، از نادرست بودن آن مطمئن شود نیز ابایی از اعلام این مسئله و عذرخواهی ندارد اما در مورد اخیر اتفاقا با حساسیت بیشتری اصلیت و صحت خبر مورد بررسی قرار گرفت و همانگونه که در خبر اشاره شده بود، محرز شد که آقای قالیباف با آقایان هاشمی، خاتمی و سید حسن خمینی دیدارهایی داشته است که حتی تاریخ دیدار آقای هاشمی در روز یکشنبه ۲۳ مهر ماه سال جاری نیز قید شد، بنابراین بار دیگر تأکید می‌شود که اظهارنظر در مورد جزئیات این خبر بدلیل محرمانه بودن این دیدار‌ها و بی‌ارتباطی آن‌ها با مسائل شهری، در صلاحیت روابط عمومی شهرداری تهران نیست و رجانیوز کماکان از آقای قالیباف می‌خواهد که شخصاً در این زمینه توضیحات تکمیلی خود را بیان کنند

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار هشت سال اخیر تهران ،تلاش بسیاری می کند تا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را به نفع خود تمام کند. کم نیستند کسانی که ایشان را کارآمد و بلکه اصلح می دانند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 121
  • بازدید کلی : 71,496